Gå direkt till innehåll

Senaste nyheterna

  • Skellefteåborna fortsätter kampen mot jättebalsamin – runt 33 000 kronor finns kvar i potten

    Skellefteå kommun fortsätter satsningen på att bekämpa invasiva växter tillsammans med allmänheten. Genom mobilappen Crowdsorsa kan den som hjälper till att rensa bort jättebalsamin både göra en insats för naturen och få ekonomisk ersättning.
    – Att bekämpa invasiva växter är ett arbete som kräver många insatser över tid. Med hjälp av appen vill vi göra det enklare för fler att vara med och bidr

  • PRESSINBJUDAN: Välkommen till invigningen av multibanan på Vitberget

    Skellefteås nyaste utomhusanläggning, multibanan på Vitberget, invigs den 24 juni. Den knappt sex kilometer långa banan erbjuder en träningsmiljö för barn, motionärer och elitåkare. Under invigningen kommer ungdomsgrupper från Skellefteå skidklubb att premiärträna.

  • Ledningsarbeten på Rosgatan ska förbereda för Norrbotniabanan

    I höst ska Skellefteå kommun lägga om vatten- och avloppsledningar på Rosgatan på Morön, som en del av förberedelserna inför Norrbotniabanan. Arbetet är ett av flera som behövs för att säkerställa att stadens infrastruktur fungerar när den nya järnvägen byggs. I dag gav samhällsbyggnadsnämnden startbesked för arbetet.

  • Fler får möjlighet att använda Kompiskortet i Skellefteå

    Socialnämnden och fritidsnämnden har beslutat att målgruppen för Kompiskortet ska utökas. Det innebär att även personer som har stöd enligt Socialtjänstlagen, SoL, inom Stöd och service kan få kortet – inte bara personer med beslut enligt LSS.

  • Nya återvinningslösningar införs i fritidshusområden i Skellefteå

    I veckan börjar Skellefteå kommuns upphandlade entreprenör Stena att placera ut kärl för insamling av förpackningar. Införandet är en del av kravet på ökad insamling av förpackningar utifrån regeringsbeslutet 2023 där målsättningen är att göra det enklare för fritidshusägare att sortera sitt avfall.

  • Skellefteå kommun ansöker om expropiation av gamla vårdhemmet i Jörn

    Den gamla vårdhemsbyggnaden i Jörn som sedan flera år står och förfaller och delvis är förstörd av en brand 2009 har länge varit ett problem för Skellefteå kommun. Nu kommer kommunen att ansöka om expropiation eller upphävande av tomträtten för att kunna ta fastigheten i anspråk, med syfte att få till en rivning.
    - För många Jörnsbor har det gamla vårdhemmet länge varit en sorglig syn i sa

Sociala medier

Kontakter