Nya regler för gode män – kommunen blir ny väg in
Från och med den 1 juli träder en ny lagstiftning för gode män och förvaltare i kraft. Syftet är att stärka rättssäkerheten och förbättra stödet till personer som behöver hjälp att ta tillvara sina intressen.