Gå direkt till innehåll

Nyhetsarkiv

  • Åtgärder för budget i balans

    Socialkontoret redovisar per den sista april en årsprognos som pekar mot en negativ avvikelse mot årsbudget med 15 miljoner kronor, vilket motsvarar 1,2 procent av årsbudgeten på 1,3 miljarder kronor.

  • Olycksförebyggande verksamhet

    Socialnämnden redovisar varje år en sammanställning av genomförd olycksförebyggande verksamhet. Som exempel kan nämnas uppsökande verksamhet hos äldre personer över 85 år.

  • Nytt handikappolitiskt program

    Socialnämnden föreslår att ett nytt handikappolitiskt program ska tas fram. Anledningen är bl a att tydligare visa på att handikappfrågorna genomsyrar alla förvaltningar. Kommunstyrelsen beslutar i frågan.

  • Färgsprakande fritt dagsprogram på Stadsfesten

    I år satsar Stadsfesten i Skellefteå på ett extra färgsprakande dagsprogram. Fritt inträde är det för allmänheten under fredag och lördag den 27 och 28 juni. Detta program arrangeras i samarbete med Skellefteå kommun – Stadsfesten är ett viktigt PR-vapen för Skellefteå, säger Skellefteå kommuns marknadschef Håkan Pettersson.

  • Skattjakt i samband med lansering av Skellefteå kommuns kartportal

    I samband med lansering av Skellefteå kommuns nya kartsystem kommer en skattjaktstävling att hållas. Upptäck vår vackra kommun och var med i en rolig sommarutmaning! Besök fem eller tio utvalda platser och hitta märken med bokstäver på. Med bokstäverna bildar du sedan ord, och priser delas ut bland de som lyckas klura ut de eftersökta orden.

  • Introduktionsdag för Skellefteå kommuns ferieungdomar

    Måndag 16 juni mellan 09.00 och 12.00 går en gemensam introduktionsdag för alla de ungdomar som fått kommunal feriepraktik sommaren 2008 av stapeln på Expolaris kongresscenter. Totalt har 270 ungdomar tackat ja. Tanken med dagen är att alla praktikanter ska få samma grundinformation om vad feriepraktik inom kommunen innebär men även att öka deras kunskap om arbetsgivaren Skellefteå kommun.

  • Snabba avslut och korta svarstider i kundtjänsten

    Skellefteåborna uppskattar kommunens centrala kundtjänst. Den slutsatsen dras i en undersökning som genomfördes i maj. Undersökningen visar på korta väntetider, bra bemötande och snabba åtgärder för att få tjänsterna utförda. – Inrättandet av kundtjänsten blev ett riktigt lyft, säger Nils Renström, Ursviken, en av de kommunmedborgare som ringt kundtjänsten.

Visa mer