Pressmeddelande -
Nöjda konsumenter i Skellefteå
Konsument Skellefteå fick betyget 4,59 på en femgradig skala när man innan årsskiftet gick ut och frågade hur kontakten med enheten upplevdes. Resultatet är otroligt bra. Det kan jämföras med ett riksgenomsnitt på 4,35 vilket även det är högt.
Resultatet visar att konsumenterna upplever kontakten ännu bättre än vid den senaste mätningen som gjordes för tre år sedan.
- Det här är jätteroligt, säger Göran Brännström, konsumentsekreterare. Det är inte så ofta vi får veta hur det gick för konsumenten efter vi pratat med dem. Och kanske ännu mer sällan hur de faktiskt upplevde kontakten med oss. Ett gensvar som det här får oss verkligen att sträcka på ryggen.
Inför 2008 tar Konsument Skellefteå nya friska tag. Under året satsas det bland annat på att göra budget- och skuldrådgivningen mer känd och på att utveckla samarbetet med näringslivet. En stor del av den utåtriktade verksamheten kommer att riktas till ungdomar.
För mer information kontakta:
Göran Brännström, konsumentsekreterare, 0910-735209, konsumentnamnden@skelleftea.se